Ce trebuie să știi despre vitamina D și de ce este importantă pentru imunitate

Vitamina D este una care mai mereu se întâmplă să o avem în deficiență și asta pentru că nu o suplimentăm îndeajuns!

Un studiu a constatat că la 36% dintre adolescenții sănătoși și la 57% din adulții din SUA au fost raportate niveluri insuficiente de vitamina D, iar alte studii estimează că circa un miliard de oameni din întreaga lume au niveluri insuficiente de vitamina D.

Deficitul răspândit de vitamina D se referă la faptul că aceasta joacă un rol foarte important în multe direcții ale sănătății noastre. Contribuie la rezistența oaselor, sănătatea inimii și chiar prevenirea cancerului. De asemenea, joacă un rol extrem de important pentru sistemul imun și este considerată esențială suplinirea permanentă a rezervelor de această vitamină.

Cauzele deficienței vitaminei D

Nu este deloc ușor să menținem permanent niveluri suficiente de vitamina D prin dieta și stilul nostru modern de viață. Iată câteva cauze:

  • Nu ne expunem suficient la razele solare

Nu degeaba i se mai spune și „vitamina soarelui”, sursa principală de vitamina D fiind prin expunerea la soare, care declanșează un proces pe pielea ta producând vitamina D. Însă datorită stilului nostru modern de viață petrecem din ce în ce mai puține ore afară. În plus, datorită fricii permanente de cancer de piele, aplicăm permanent cremele cu protecție înaltă SPF, ceea ce reduce capacitatea noastră de a absorbi vitamina D cu mai mult de 90%.

Totodată persoanele care trăiesc în regiunile nordice  vor primi mai puține raze directe de soare, iar cele cu o piele mai închisă la culoare vor absorbi la fel, mai puțin soare, de unde și se reduce mai mult capacitatea de a produce vitamina D.

  • Diete lipsite de vitamina D

Datorită regimului modern de alimentație, tindem să consumăm mai multe alimente cu adaos artificial de vitamina D, ceea ce îi reduce cu mult absorbția în organism. Plus la asta avem doar câteva alimente cu conținut natural de vitamina D: codul, somonul, tonul, sardine, ficat, lapte și iaurt, anumite tipuri de ciuperci, gălbenușul de ou și portocale.

  • Malabsorbția și grăsimile

Vitamina D este una solubilă în grăsimi, ceea ce înseamnă că intestinul uman trebuie să fie capabil să absoarbă grăsimile sănătoase pentru a putea absorbi vitamina D. Se spune că suntem „ceea ce mâncăm”, dar în realitate suntem „ceea ce putem absoarbe”. Dacă avem intestinul iritat sau inflamat din cauza unor alimente specifice și intolerante sau infecții și toxine, abilitatea intestinului de a absorbi nutrienți și vitamine poate fi grav compromisă.

Cum îți influențează vitamina D sistemul imunitar?

Vitamina D funcționează ca un fel de întrerupător al genelor și proceselor de care  are nevoie organismul uman pentru a-și menține sănătatea. Forma activă a vitaminei D este trimisă în multe direcții ale corpului nostru, inclusiv oase, intestine, creier și celule imune, care toate au receptori ai vitaminei D. În acest caz forma activă a vitaminei se leagă de acești receptori, activându-i și „punându-i la treabă”.

Nivelurile suficiente de vitamina D reduc riscul de boli infecțioase prin întărirea sistemului imunitar înnăscut. Aceasta activează niște celule cheie din sistemul imun, care la rândul lor declanșează un răspuns puternic anti-patogen, permițându-ne să luptăm rapid și suficient împotriva agenților patogeni, înainte de a se transforma într-o infecție completă.

Vitamina D și bolile autoimune?

Bolile autoimune apar atunci când sistemul imun este confuz sau foarte stresat și începe să-și atace propriile țesuturi, în loc de agenți patogeni externi. Vitamina D previne acest lucru prin promovarea celulelor reglatoare T, care sunt responsabile pentru diferențierea exactă între invadatori externi și „propriile celule”.

Când vitamina D le activează, aceasta face sistemul nostru imunitar „mai inteligent” și îl învață să nu se atace, astfel împiedicând dezvoltarea unei boli autoimune.

Cum suplinim rezervele de vitamina D?

E clar că această vitamina e una esențială pentru organism, dar cum facem ca să îi menținem constant nivelul optim în organism?

În primul rând prin expuneri mai dese la razele solare și alimentație corespunzătoare. Iar dacă simțim că acestea nu sunt îndeajuns apelăm la suplimente alimentare de calitate înaltă.

Este foarte important să alegeți un supliment alimentar care pe lângă vitamina D mai conține și vitamina K2, deoarece acestea lucrează în tandem. Organismul folosește vitamina D pentru a absorbi calciul, dar are nevoie și de vitamina K pentru a se asigura că calciul sfârșește în oase, în loc de artere. De asemenea trebuie să vă asigurați că aveți suficiente niveluri de vitamina E și A, deoarece acestea funcționează sinergic cu vitamina D.

Supliment NATURAL cu citrat de calciu, Vitamina D și glucozamină pentru prevenția și recuperarea sistemului osos și muscular!

Puteți găsi vitamina D și în suplimentul Silver Bones de la BiTONIC – supliment natural de calitate medicală cu vitamina D și calciu, vitamina K, mangan și glucozamină. Acesta asigură susținerea rezistenței organismului prin întărirea imunității și suportul sistemului osos și muscular. Vitamina K susține procesul de absorbție al calciului, care este influențat de vitamina D, iar manganul cu glucozamina asigură sănătatea matricei osoase și contribuie la reducerea durerilor articulare. Plus la asta conținutul de vitamina D mai asigură și buna dispoziție, datorită faptului că influențează direct starea de dispoziție.
  • Taguri: vitamina D
  • Articole

    RSS
    Prevenim îmbătrânirea pielii cu ajutorul colagenului! Sfaturile Nutriționistului Sergiu Munteanu
    Prevenim îmbătrânirea pielii cu ajutorul colagenului! Sfaturile Nutriționistului Sergiu Munteanu

    Știai că pielea este cel mai mare și mai important organ al corpului uman, care acționează ca o barieră împotriva...

    Mai departe...
    Cum scăpăm de kilogramele în plus și de mâncatul emoțional? Sfaturi de la nutriționistul Sergiu Munteanu
    Cum scăpăm de kilogramele în plus și de mâncatul emoțional? Sfaturi de la nutriționistul Sergiu Munteanu

    Mănânci deseori mai mult pentru a te simți bine sau pentru a scăpa de stres și te trezești ușor cu...

    Mai departe...