Relaxează-te! Top 5 nutrienți pentru odihnă, relaxare și somn liniștit

Atunci când intrăm în starea de relaxare, în organism se secretă mai puțin sau chiar deloc hormoni ai stresului. Ceea ce înseamnă că întreg corpul nostru se bucură de vitaminele și mineralele depozitate și ne asigura o stare de bine de la interior la exterior.

Din fericire și vice-versa este valabil. Chiar dacă trecem prin perioade cu stres crescut, dacă avem grijă să ne hrănim organismul cu nutrienții de care are nevoie, reușim să diminuăm efectele stresului și să ne simțim bine.

Care sunt recomandările de baza pentru un corp relaxat și sănătos?

O dietă echilibrată este baza unui stil de viață sănătos cu efecte benefice asupra inimii și creierului. Sunt numeroase studii care demonstrează că o nutriție corectă reduce riscul de boli cardiovasculare, diabet de tip ÎI sau chiar Alzheimer.

Creierul reprezintă doar 2% din greutatea unui adult, dar folosește 20% din necesarul de energie. Dacă nu avem surse suficiente și sănătoase de energie, atunci pot apărea probleme precum oboseală, lipsa de concentrare și chiar probleme ale memoriei.

O dietă echilibrată are câteva reguli simple:

  • 5 porții pe zi (o porție=dimensiunea unui pumn) de fructe și legume. Cu cât sunt mai puțin preparate termic, cu atât ne vom bucură de surse de vitamine B, Fier, Magneziu, Zinc
  • Carbohidrați sănătoși din cereale integrale pentru a beneficia de fibre și de vitaminele din complexul de B-uri
  • Proteine de calitate din peste gras, ouă și carne – pentru aportul de acizi grași Omega 3, Vitamina D și Vitamina B12

Vitaminele B sunt extrem de importante pentru sănătatea sistemului nervos. Din păcate, acestea sunt hidrosolubile, iar corpul nu le poate reține în cantități mari. Ceea ce înseamnă, că trebuie să avem grijă să le avem zi de zi în alimentație.

Tocmai de aceea, experții BiTONIC recomandă suplimentarea cu un complex de vitamine B, pe baza de extracte standardizate – Rosa Spirit.

Vitaminele B asigura funcționarea normală a sistemului nervos, ajută la reducerea oboselii și a extenuării. Ne ajută să păstrăm o stare de calm, de bine, îndepărtând stările de anxietate sau chiar depresie.

Pentru relaxare și pentru a atinge starea de bine, din acest grup de vitamine, ne sunt utile:

  • Vitamina B2 - Riboflavină - denumită și "motorul vieții" pentru că se regăsește în structura fiecărei celule, este esențială pentru bună funcționare a organelor. Această protejează organismul împotriva stresului oxidativ
  • Vitamina B3 - favorizează circulația cerebrală și coronariană, calmează migrenele și reduce tulburările de somn.
  • Vitamina B5 - încetinește procesul de îmbătrânire, reduce stresul și revigorează organismul.
  • Vitamina B6 - intră în compoziția serotoninei-numită și "hormonul fericirii".
  • Vitamina B6 și serotonină depind de sănătatea sistemului nervos. Are rol în reducerea simptomului premenstrual și reducerea afecțiunilor neurologice.
  • Vitamina B12 -. Lipsa vitaminei B12 poate conduce la anemii sau poate slabi pereții celulari, astfel îngreunându-se transportul nutrienților. Vitamina B12 poate fi generată de bacterii și este găsită și în carne și lapte. Pentru cei care au o dietă strict vegană sau vegetariană, nivelul vitaminei B12 este foarte scăzut. Caz în care apar schimbări metabolice și trecerea de la un nivel de energie la altul. În această situație se recomandă suplimentarea cu vitamina B12.

Cercetările recente arată că și Vitamina D are un rol important în reglarea stărilor de bine și ajută la reducerea stărilor de anxietate și depresie. Studiile au demonstrat că un nivel scăzut de vitamina D în sânge este asociat cu un declin al sănătății cognitive. Din păcate, Vitamina D nu se găsește în foarte multe alimente. Surse pot fi uleiul de peste, peste (somon, păstrăv, ton, hering, macrou), ciuperci, gălbenuș și produse lactate. Corpul poate produce Vitamina D prin expunerea la razele soarelui. Atunci când nu avem suficiente depozite, mai ales în sezonul rece, cel mai indică teste să suplimentăm, în urmă consultului de specialitate.

Pe lângă nutriție, starea de bine și de relaxare este indusă corpului și prin somnul de calitate.

Una dintre principalele cauze ale oboselii și a stresului este lipsa somnului sau calitatea scăzută a acestuia. Un adult are nevoie în medie de 7-9 ore de somn pe noapte, cu ora de culcare înainte de miezul nopții. În timpul somnului, toate organele trec printr-un proces de regenerare, astfel că este important să menținem o rutină sănătoasă a somnului. În lipsa acesteia, apare inevitabil senzația de oboseală, lipsa de concentrare și chiar iritabilitate.

Pentru a asigura un somn bun, ultima masă a zilei va fi servită cu minim trei ore înainte de culcare. Se vor evita alimentele greu digerabile. Dacă însă, mintea vă este prea încărcată pentru a va lasă să va relaxați, experții noștri va recomandă BiTONIC Blue Sleep. Este un supliment alimentar natural pentru somn și relaxare. Nu da dependență, este pe baza de extract de hamei, roiniță și vitamine din grupul B.

Acesta ajută la creșterea duratei optime a somnului și îmbunătățește calitatea acestuia, fapt pentru care și trezirea va fi energizantă. Complexul de ingrediente susține normalizarea metabolismului energetic și duce astfel la un nivel crescut de energie pe timpul zilei și la controlul asupra stresului.

Hidratarea este și ea de baza atunci când dorim să ne ajutăm corpul să se relaxeze și să dobândim starea de bine. Pe lângă apă, sunt recomandate și ceaiurile verzi sau negre (doar în prima parte a zilei), dar în cantități moderate 1-2 cești pe zi. Acestea sunt surse de antioxidanți.

Soluția perfectă pentru odihnă și relaxare. Unde o găsim?

Nu uitați și de mișcare! 15 minute pe zi de sport intens sau moderat, ne ajută să eliberăm corpul de hormonii stresului și să secretăm endorfine și dopamine, hormoni ai stării de bine.

Surse științifice: [1] [2] [3]
  • Taguri: relaxare, somn, somn linistit, vitamina D, vitaminele B, zinc
  • Articole

    RSS
    Ascultă-ți inima! Top 5 nutrienți esențiali pentru o inimă sănătoasă
    Ascultă-ți inima! Top 5 nutrienți esențiali pentru o inimă sănătoasă

    Este cunoscut și dovedit deja prin numeroase studii faptul că dieta este factor decisiv în prevenirea și controlul bolilor de...

    Mai departe...
    Top 5 nutrienți pentru păr și unghii puternice
    Top 5 nutrienți pentru păr și unghii puternice

    Ce femeie nu își dorește păr, unghii și piele cât mai frumoase? De aceea, an de an apar tratamente cosmetice...

    Mai departe...